PNWM pomocy dla Ukrainy

Print

Od kilku miesięcy jesteśmy świadkami niewyobrażalnej tragedii w Ukrainie. Polacy w obliczu tych bezprecedensowych wydarzeń dokonują prawdziwych cudów, również z naszego stowarzyszenia. To kolejny dowód na to, że NIEMOŻLIWE NIE ISTNIEJE, a nawet najmniejszy gest może zmienić ludzkie życie. My, podczas realizacji projektu  PNWM skupiliśmy  się na tych najbardziej bezbronnych, czyli ukraińskich dzieciach i młodzieży, które już doświadczyły traumy wojny.

Głównym założeniem projektu bylo  zapewnienie kompleksowej pomocy i wsparcia 80 osobowej grupie uczestników. Do tej grupy należą osoby, które zostały zmuszone do opuszczenia Ukrainy i zdewastowanych miast. Ich obecność na Ukrainie stanowiło realne zagrożenie dla ich życia. Mamy wielką chęć i możliwość zapewnienia tej grupie osób wymiany doświadczeń z młodzieżą, sportowcami i profesjonalistami w dziedzinie wychowania fizycznego i sportu.

Basen wycieczka (21)Basen wycieczka (24)

Dzięki temu iż z naszymi partneram w przeszłości realizowaliśmy trójstronny projekt wymiany młodzież (NIEMCY POLSKA UKRAINA) moglismy wystąpić o wsparcie do Polsko Niemieckiej Wymiany Młodzieży o wsparcie finansowe. Pobyt grupy Ukraińskiej byłby niemożliwy bez pomocy właśnie PNWMu.

Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży (PNWM) umożliwia spotkania oraz współpracę młodych Polaków i Niemców, aby mogli się poznać, rozbudzić wzajemną ciekawość, zbudować zrozumienie i zostać przyjaciółmi.

Podstawami  działalności są równość i partnerstwo. PNWM pracuje w polsko-niemieckim zespole, mówimy w obu językach,i są  obecni w obu krajach.

Print

PNWM są  partnerem dla szkół, organizacji, inicjatyw młodzieżowych oraz instytucji pracujących na rzecz młodzieży. Wspierają je w kreowaniu spotkań. Udzielają dotacji, informują, doradzają i organizują dla nich szkolenia.

W obliczu wojny PNWM umożliwił wspieranie również dla Ukraińców!!!

Nasz zrealizowany projekt był  jedyną możliwością wspierania działalności sportowej, kontaktu z rówieśnikami i przyjaciółmi z Europy i innych krajów, kontynuowania istnienia akrobatycznego rock’n’rolla na Ukrainie oraz zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego.

Wiemy, że wszyscy mieszkańcy Ukrainy są teraz w bardzo trudnej sytuacji, więc każdy uczestnik to osoba z mniejszymi szansami. Chcemy pomóc osobom z mniejszymi szansami, dla których takie pobyt w Polsce może być jedyną szansą na spotkanie, rozwój i naukę w innym środowisku.

Dzięki realizacji projektu PNWM, mogliśmy zapewnić grupie z Ukrainy wyżywienie, noclegi, przyjazd autokarem. Również zorganizowaliśmy przyjazd grupy do Zielonej Góry, tak aby młodzież polska i Ukraińska mogła się spotkać. Było to wyjście na basen CRS oraz wspólna wycieczka po Zielonej Górze. Również grupa Ukraińska spotkała się w Cottbus zgrupą z którą współpracujemy od lat. Był to wspólny trening i spotkanie Liderów grup.

IMG_6759 IMG_6762

Dodatkowo, otrzymujemy również pieniądze od przyjaciół z wielu krajów. Pieniądze te przeznaczamy na opłacenie noclegów i wyżywienia po realizacji projektu PNWM gdyż zakończenie naszego projektu to 04.05 i grupa Ukraińska nie ma możliwości powrotu na Ukrainę. Więc opłacamy z pieniędzy darczyńców pobyt 80 osobowej grupy od 05 maja do 10 maja. Zwróciliśmy się do Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu o obniżenie stawki dla naszej grupy. Ponieważ grupa Ukraińska przebywa w Słubicach w akademikach filli Uniwersytetu Poznańskiego. Po wyrażeniu zgody w dniu 06.04 mogliśmy obnizyć stawki za noclegi.

Również napisaliśmy kolejny projekt o wsparcie i pobyt grupy po 10 maja. Czekamy więc na decyzję PNWM czy możemy liczyć na kolejne finansowanie pobytu grupy.

Na razie pieniądze od darczyńców są niewystarczające i od przyszłego tygodnia będziemy zmuszeni do zrezygnowania z opłat za śniadania. Pieniądze które otrzymaliśmy przeznaczyliśmy na 5 dniowy pobyt grupy oraz na wyjazd sportowców z Ukrainy (54 osoby) na Puchar Świata do Budapesztu.

Pieniądze również od darczyńców przeznaczyliśmy na spływ kajakowy, ponieważ chcieliśmy aby dzieci z Ukrainy mogły również aktywnie spędzić czas na świeżym powietrzu. Jeden z darczyńców opłacał salę sportową z której korzystała grupa z Ukrainy więc my jako beneficjent projektu nie musieliśmy przeznaczac pieniędzy na salę sportową SOSiR.

278316809_353815966713500_8807103607477082093_n 278345320_576283926771625_4689546472250835421_n Basen wycieczka (33) Basen wycieczka (38)

W przyszłym tygodniu chcemy spotkać się z telewizją https://www.slubice.tv/  aby opowiedzieć o naszym projekcie. Będzie to czas na dodatkową promocję PNWM ponieważ wsparcie Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży to gwarancja pomocy dla dzieci i młodzieży z Ukrainy. Bez tego wsparcie nasi przyjaciele zmuszeni byliby do powrotu na Ukrainę.

W imieniu grupy z Ukrainy dziękujemy za pomoc Międzynarodowej Organizacji PNWM!!!